top of page
Vyhledat
  • tamara435

7 tipů, jak při nákupu oblečení šetřím svou peněženku i životní prostředí

Mám ráda svůj styl a ráda obměňuji svůj šatník. Na druhou stranu jsem ale začala zajímat o problematiku životního prostředí a samozřejmostí je i snaha ušetřit. Takže jsem postupem času a několika lety zkušeností vyvinula způsoby, jak ušetřit při nákupech oblečení. Můžete se také inspirovat a společně ušetříme nejen vaše peněženky, ale také okolní přírodu.




Nakupuji to, co skutečně potřebuji

V první řadě se snažím eliminovat nákup zbytečných věcí. To je totiž nejvíc zbytečná položka. Jakmile jsem si totiž v minulosti někdy koupila kousek oblečení, který jsem doopravdy nepotřebovala, a nejednalo se o něco univerzálního, jako je například černé tílko, většinou jsem danou věc využila jen několikrát a někdy dokonce vůbec. Proto si vždycky v obchodě řeknu, jestli danou věc využiji a jestli se mi hodí.


Občas navštívím second hand

Snad úplně nejvíc ekologický způsob nakupování je již nošeného zboží. Nemusí být vyráběno nic nového, ale pouze dáte šanci již nošené věci, která se někomu přestala líbit. Když si dobře vyberete, můžete navíc pořídit i značkové věci za zlomek ceny. Známky opotřebení jsou většinou nízké, takže dostanete poměrně kvalitní věc za skutečně příjemnou cenu. Takové obchody jsou u nás celkem oblíbené, jak poukazuje i tento článek.


Oblečení si půjčujeme se sestrou

Kromě nákupu již nošeného oblečení se doma setkávám také se sdílením jednotlivých kousků oblečení s mou mladší sestrou. Nejdříve mě to štvalo a vznikaly kvůli tomu hádky, ale později jsme si stanovili jednoduchá pravidla a některé věci si občas půjčujeme. Díky tomu nemáme každá tak velké množství šatů a kousků oblečení, které se hodí pouze pro speciální a výjimečné příležitosti.


Vybírám značky s menším dopadem na životní prostředí

Někteří výrobci oblečení mají certifikáty, že výroba je šetrná k životnímu prostředí. Patří sem získávání materiálů ze zdrojů ekologického hospodářství a férové podmínky pro zaměstnance, kteří se podílejí na výrobě. To bohužel není pro každou firmu samozřejmostí a některé značky si s tím hlavu příliš nelámou. Když trochu zapátráte na internetu, jistě najdete seznam těch, kterým to není lhostejné, a dokážou nabídnout ekologicky šetrné podmínky.


To, co už nenosím, prodávám dál

Stejně jako já chodím v rámci šetření nakupovat do obchodů s nošeným oblečením, prodávám i své starší kousky, které již moc nepoužívám. Můj styl se mění a vyvíjí, takže řada věcí postupně ztratí své místo a jen smutně leží na dně skříně. Byla by škoda, kdyby ho nikdo nevyužíval. Když se daný kousek nelíbí sestře, putuje do odprodeje v nějakém obchodě, kde ho následně vystaví a připraví pro nového člověka, který ho bude s radostí dále nosit a dopřeje mu další využití. Některé věci daruji při různých akcích, jako je například popsáno v tomto článku.


Mám raději přírodní materiály

Mezi mé oblíbené materiály patří vlna a bavlna. Jejich výhodou je přírodní původ a hlavně šetrnost k lidské pokožce. Příliš nemusím umělá vlákna, která se dále hůře likvidují a není pořádně zjištěné, jak dlouho to vůbec trvá, než se plně rozloží. Na druhou stranu jsou některá umělá vlákna vyráběna recyklací plastových materiálů, takže se v podstatě jedná o druhotné využití jedné suroviny. To mi také nepřijde jako špatný nápad a často navíc vznikají nové technologie vhodné například pro sportovní oblečení.


Využívám slevové akce

Tenhle poslední tip se týká hlavně mé peněženky, která je za podobné akce velmi ráda. Často se mi podaří nakoupit oblečení za poloviční ceny, což je z dlouhodobého hlediska opravdu skvělé. Můžu si tak šetřit na jiné věci. Při slevových je však důležité nepodlehnout dojmu výhodné ceny a nekoupit si zbytečně to, co ve výsledku vůbec nepotřebujeme. V takovém případě se totiž ztrácí výhoda slevy, protože danou věc stejně za chvíli budeme chtít poslat dál.

1 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page